Het beleid van Digital Service Provide (DSP) beschrijft de gecontroleerde wijze waarop de kwaliteit van de activiteiten van DSP op het gebied van webbased oplossingen zoals CRM-pakketten, ERP-systemen, urenregistratiemodules, facturatieoplossingen of klantenportalen.
Daartoe heeft DSP heeft een samenhangend stelsel van maatregelen opgesteld dat zich richt op het blijvend realiseren van een optimaal niveau van beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van informatie en informatiesystemen.
Informatiebeveiliging is gericht op het realiseren van een optimaal niveau van beveiliging. Dit optimum wordt bereikt door een zorgvuldige afweging van kosten en baten.
Het informatiebeveiligingsbeleid is van toepassing op de gehele organisatie. Het informatiebeveiligingsbeleid is ook van toepassing op de gegevensuitwisseling (leveranciers en klanten) van het bedrijf met andere organisaties. Het beleid richt zich op onze eigen medewerkers, tijdelijk personeel en op personeel dat door derden wordt ingezet om diensten te verlenen aan onze organisatie.
De directie is eindverantwoordelijk voor het informatiebeveiligingsbeleid en heeft dit beleid vastgesteld.
Uitgangspunten informatiebeveiliging DSP
Bij de toepassing van informatiebeveiliging binnen DSP worden de volgende uitgangspunten gehanteerd:
Indien DSP persoonlijke gezondheidsinformatie verwerkt, garandeert het dat onderwijs en training over informatiebeveiliging wordt gegeven bij de introductie van nieuwe medewerkers en dat er regelmatig updates van beveiligingsbeleid en -procedures worden verstrekt aan alle medewerkers en, indien relevant, derden, contractanten, onderzoekers e.d. die persoonlijke gezondheidsinformatie (kunnen) verwerken. Alle werknemers van DSP en, waar relevant, derden en/of contractanten, worden gewezen op disciplinaire processen en gevolgen van schendingen van informatiebeveiliging.
De directie van DSP ziet het als haar verantwoordelijkheid om het managementsysteem voor informatiebeveiliging op een effectieve en economisch verantwoorde wijze uit te voeren en in stand te houden. Doel van het systeem is om de organisatie van DSP goed te laten functioneren zodat aan de eisen van klanten en belanghebbenden kan worden voldaan en het systeem kritisch te blijven beoordelen om zodoende nog beter aan de eisen van de klanten te voldoen.
Verder wordt gestreefd naar het continu verbeteren van het systeem, de procedures en processen, het bewaken en eventueel verhogen van de klanttevredenheid, en het voldoen aan de eisen van klanten en belanghebbenden en van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
Het beleid voor informatiebeveiliging wordt met geplande tussenpozen, minimaal eenmaal per jaar of als zich significante veranderingen of een ernstig beveiligingsincident voordoen, beoordeeld om te waarborgen dat het voortdurend passend, adequaat en doeltreffend is.
Hiermee is de basis gelegd voor de continuïteit van de onderneming.
Concrete doelstellingen worden vastgelegd in de directiebeoordeling dat jaarlijks wordt opgesteld.
Alle medewerkers van DSP die worden genoemd in het handboek, zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van de in het handboek beschreven kwaliteitsborgingeisen. Teneinde aan een en ander te kunnen voldoen worden de medewerkers hieromtrent getraind.
Door te werken met goed opgeleid personeel dat in staat is haar vak goed te verstaan tracht DSP de eisen van de opdrachtgevers te kunnen vertalen in de organisatie. Hiermede is de basis gelegd voor de continuïteit van de onderneming.
Het coördineren, realiseren en onderhouden van het kwaliteitsborgingssysteem is opgedragen aan de Operations Manager.
Namens,
Directie DSP